2 Mart 2015 Pazartesi

Uluslararası Pazarlama Nedir?

    Uluslararası bir ortamda gerçekleştirilen, müşteri gruplarının ihtiyaçlarını tatmin edici bir ölçüde firma kaynaklarının da planlı kullanılarak, çözümlenmesi çabalarını yürütme işlemine Uluslararası Pazarlama denmektedir.
    Pazarlama da ticarete yardımcı noktalardan biridir ve kökeni satıştan gelmektedir. Bir satışın gerçekleştirilebilmesi için, söz konusu müşteriyi ürünü ve hizmeti satın almasın için ikna etmek gerekmektedir. Müşteri portföyü oluşturmak, ürünleri sunup, sergilemek ve fiyat konusunda pazarlık etmek gibi ve bunlara benzer çalışmalar uygarlık tarihinin büyük bölümünde uygulanmıştır.
    Ulusal pazarların ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte, 19. yüzyılın sonlarında reklamlarında getirilerinden yararlanarak satış politikalarında sık sık kullanmaya başlamışlardır. Reklamlar, satışa çıkarılmış söz konusu ürün hakkında tüketici gruplarını fikir sahibi yapıyorken, ikna etme olanağı sağlamakla birlikte bir yandan da tüketicileri o ürüne bağlı kılabiliyor. Bu durum reklam sektörünü de geliştirdi ve büyük firmalar kendi içlerinde reklam departmanları kurmaya giderken, öte yandan reklam ajansları ile de anlaşmalarını sürdürdüler.
    20. yüzyıl ile beraber, ulusal pazarlar sanayileşmiş, gelişmiş ülkelerde büyük boyutlara ulaşabilmek adına, saha araştırmaları yapmaya başlamıştır. Satış firmaları alacakları kararlar üzerine, risk yönetimi için tüketici gruplarının istekleri ve ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olmak için birçok firma yine ayrı bir bölüm olarak pazar araştırması, ar-ge bölümleri kurdu.
    Bir süre sonra reklam, pazarlama, saha araştırması bölümleri ortak yönetilmeye başlanırken, ilave olarak müşteri hizmetleri bölümü de bunlara eklendi. Pazarlama bölümü bilgi sahibi olup, geliştikçe ürünlerin amacının sadece satılmak olmaması gerektiğini, asıl amacın müşterilerin isteklerine ve ihtiyaçlarına karşılık vermek olduğunu keşfettiler. Çünkü bu sürekli ve yüksek marjda kar oranı anlamına geliyordu. İstenilmeyen, aranmayan ya da kullanışsız bir ürünü üretmenin hiç bir anlamı yoktur. Sonuç olarak pazarlamanın amacının ürün satmak değil, müşteri gruplarının sorunlarına çözüm getirmek istedikleri ürünleri, üreterek satmak olduğuna karar verildi.
    Gerek iç piyasada çalışan pazarlamacı gerekse, uluslararası pazarda çalışmak isteyen pazarlamacının görevleri hemen hemen aynıdır. Sadece farklı olan şey çalıştıkları ortamdır. Biri kendi ülkelerinde iç piyasada bu işlemi yürütürken, diğeri ise uluslararası pazarlamanın bir parçası olmuştur. Uluslararası pazarlama operasyonlarında işin içine, diğer ülke insanları ve farklı bir devlet sınırından geçecek ürünler ve bunlarla ilgili birçok prosedür devreye girmektedir. Satış pazarlama işlemlerinin vazgeçilmez bir parçasıyken, ihracat ise Uluslararası Pazarlamanın vazgeçilmezidir.
   Eğer uluslararası pazarlama olayına, ülkenin dışındaki pazarları tespit etmek, yeni pazarlar bulmak, yeni ürünler geliştirmek ve bunlarla ilgili reklam, tanıtma çalışmalarını yürütmek gözüyle bakıp, bir bütün olarak ele alırsak daha başarılı olmak mümkün olacaktır.

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder